måndag 19 maj 2008

Jäkla katter

Eller ska jag säga kattägare? Hur kan man ha katterna gå lösa? Det förstår jag bara inte.. Jag låter då inte min hund gå lös. Jag tycker ändå att det är samma sak. Djur som djur.
Man har ett ansvar för sitt husdjur och bör ta det ansvaret.
Anledningen till att jag e lite arg just nu är att min grannes katter har använt mina planteringskragar som toalett och dessutom grävt upp mina jordgubbsplantor och det suger.
Så just nu är jag inte särskilt glad alls...
De ska bort från min tomt på något vis. Har hört att man kan odla blommor i avskräckande syfte för katter. De gillar tydligen inte lukten. Jag får odla några sådana i tomtgränsen så kanske de låter mina odlingar vara ifred.

I morse gick jag upp 5.30 för att få min morgonmotion, har fått ihop nästan 18.000 steg på min stegräknare. Det är mycket sporrande!

Iallafall så har jag hittat en bild på en stenläggning som illustrerar mina tankar om huruvida jag vill ha det i min trädgård. Jag har ju beslutat att ha en del helt i sten...



Inga kommentarer: