söndag 18 maj 2008

Då kör vi!

Nu jäklar är det dags att komma igång igen.
Ryggen känns nästan helt bra och jag känner att jag verkligen orkar gå ut och gå nu.
Idag började jag dagen med 30 min promenad. Sen på eftermiddagen gick jag 35 minuters stavgång, men nu har min ena stav gått sönder så det känns lite surt. Ska se om jag kan tejpa den för jag ska gå i morgon bitti innan jobbet, Det är iallafall tanken och klockradion är redan ställd på 5.30. Tack gode gud att det är ljust ute.
Sen efter stavgången hämtade jag Simpan och vi gick i kanske 25 min. Sen nu på kvällen så har vi gått upp i Fålhagen och runt den vändan och det tog väl kanske 30 min. Så jag har rört på mig en hel del idag.

Det är lite kul för ofta när jag är ute och går så ser jag en kille som också är ute och går. Eller han powerwalkar väl snarare. Men det är så kul för han är verkligen nästan alltid ute samtidigt som oss. Han verkar dock väldans ambitiös för jag ser honom både morgon och kväll.

Iallafall så plockade jag fram min gamla stegräknare och jag blir verkligen sporrad att gå lite lite till. Ska bli kul att jämföra med resevärdarna nere på stan. De har en tävling och har inspirerat mig att börja...

Inga kommentarer: