onsdag 12 november 2008

Jul och grattiskort

Igår var jag hemma hos en kompis och pysslade, det var så himla kul. Jag hade kunnat sitta hela natten om jag fick men nu skulle jag ju upp tidigt och gå till jobbet så jag fick ge mig straxt efter kl 22.

Jag gjorde ett grattiskort till Roberts mamma som fyller 50 år, vi ska åka och gratta henne nästa helg. Blir full rulle då så jag tar sem på fredagen så vi hinner upp och hjälpa till med mat och så. De bor ju i Hälsingland så det blir en bit att åka. Kortet är i lila hårdare papper och jag har använt både stämplar o nitar. På http://www.panduro.se/ kan man ladda ner broschyrer för tips och trix.



Jag gjorde även ett julkort, det tar ju tid sånt här. Man vill ju få dem så snygga och bra som möjligt. Detta kortet är i blankt brunt tjockare papper, det glänser lite så det ser nästan ut som skinn. På detta har jag använt stämplar och även ett självhäftande band med något brunt sammetslikande material.



Ja sen har det ju varit helg också, den gick ungefär lika fort som vanligt. På lördagen var vi bortbjudna till Martin som hade inflyttningsfest i sin 2.a i Fålhagen. Det var trevligt och lägenheten var otroligt fint rustad. Vi lyckades med konstycket att komma isäng 5.30 tror jag klockan var. Puh säger jag bara, man är inte ung längre.

På söndagen firade vi min far på fars dag med triss o tryffel.
Jag hann även med en sväng förvi centralbadet och köpte ett kort, så nu går jag och lunch-simmar. Så himla skönt nu när det är mörkt och ruggigt!

1 kommentar:

linnzan sa...

Ja vi hade super trevligt! Och det blev ju så snygga kort. Uppskattades grattiskortet? Kram kram