måndag 3 november 2008

Brödkorg till Britt

Denna brödkorg sydde jag till Daniels mamma Britt när hon fyllde år. Hon blev superglad. Dessutom var den fylld med hembakta muffins med citron och lavendelsmak. Den är sydd i stadigt dubbelt tyg. Ett yttertyg och ett foder. I helgen var det allahelgonahelgen. Tyvärr blev det inget besök på någon kyrkogård, jag tycker ju sånt är mysigt. Men väl blev det en lugn och skön hemmakväll med vin och god mat.

På lördagen så åkte jag ut till halmby där Daniel och Malin har bosatt sig. De har byggt en villa där mitt ute i skogen. Huset var verkligen fräscht och superfint. Jag skulle gärna ha ett sånt hus själv, men läget är inte i min smak. Det är för off, men de trivs och det är det viktigaste!

Söndagen ägnades åt städning och bakning medans Robert såg formel 1 på tv.

Inga kommentarer: