lördag 19 juli 2008

Äntligen hemma

Så skönt att äntligen få komma hem till mitt hem. Har suttit och myst med Simpson här på kvällen. Jag tror också att han tyckte det var lite skönt att komma hem.

Jag åkte ju till vår fina men virriga huvudstad Stockholm redan i tisdags. Då bar det av hem till Daniel på Kungsholmen. Väl där bjöd han på stora biffar entrecot och enorma bakade potatisar. Det var ju hur smaskigt som helst. Vi drack ett mycket gott vitt vin, jag har ju börjat att dricka vitt igen och dessutom så tycker jag om det. Skönt med variation!

På onsdagen var jag uppe redan 5.30 och fixade och trixade. Vi skulle ju med 7.10 bussen till Kapellskär som skulle ta oss till Åland. Jag kunde dock inte sova så jag hade varit vaken sedan 2.35. Hua säger jag bara. Väl på Åland låg vi hela dagen på stranden, säkert 5 timmar. Sedan tog vi kvällsbåten tillbaka. Det nya kryssningsfartyget Rosella var dock för stökigt, det var ingen ordning alls i matsalen och dåligt organiserat över lag. Sedan betedde sig busschaufförerna ganska illa. Så det var trist, men hur som helst vääldigt trevligt att umgås med Danne.

Torsdag till lördag har jag varit i Gröndal hos bror med familj och det har också varit trevligt. Vi har väl inte gjort så jättemycket, men ett cafébesök hann vi med för att bestämma bakelser till bröllopsfesten. Sen på fredagen var jag med småkillarna på stranden. Det gick bra, tack och lov så löd de mig den dagen, men det var väl bara för att vi var ensamma.

Ja så idag fick jag äntligen åka hem, jag skriver äntligen för borta är bra men hemma är ändå alltid bäst.
Väl hemma blev jag nästan överfallen av en väldigt glad hund. Pappa hade fått komma hem igår, men lite krångel har det allt varit och är. Vi får hoppas att det går bättre och bättre.

Mamma och jag åkte direkt till affären och jag passade på att storhandla. Till min förtjusning så var grönsakerna ganska billiga nu så jag hamstrade. Blir en sväng till stugan i morgon. Får se, kanske sover jag över.

Inga kommentarer: