fredag 14 januari 2011

Min födelsedagstårta

Hipp hipp hurra på min 30 års dag!
Nu går det bara utför va?

Denna mumsar vi på ikväll, i morgon är det fest och då blir det en helt annan tårta.
Denna har jag fyllt med hallonmousse och citronkräm med grädde.

Snodde ihop en liten tårta utav vad jag hade hemma. Den ser kanske lite dassig ut i färgen, men jag har färgat den på naturligt sätt. Själva marsipanen är färgad med hallon, jag tinade hallon och knådade in saften i "degen". Den är svagt svagt rosa. Ovanpå tårtan har jag gjort ett försök att få blommorna att se ut som kallor, dem är färgade med blåbärspure vilket resulterade i svagt lila blommor. Egentligen hade jag ingen marsipan, utan bara mandelmassa men har gjort egen marsipan. Det man gör då är att knåda in lite sirap och en hel del florsocker och lite färg om man så vill. Lättast kavlar man ut marsipanen mellan 2 st smörpapper.

Inga kommentarer: