torsdag 25 november 2010

Mot jul...

Det lackar mot jul, nu är det bara 5 veckor kvar.
Jag fick sån lust att sy en tomte i ungefär samma storlek som My och har fallit totalt för de söta Tilda änglarna. Mönstret till kroppen finns i boken Tildas hus av Tone Finnanger. Nu valde jag att förstora mönstret lite och det var nog en bra ide för de smala benen o armarna var väldigt svåra att stoppa med vadd.
Här har jag sytt kroppen i ett ljust ljust grönt linnetyg, sen tyckte jag att han kunde få ett tpar blå kalsonger på sig. På bilden ser det ut som han ligger och solar i gröngräset men jag kommer att uppdatera efter hand när jag syr luva, rock och små skor till honom. Det är ju meningen att det ska bli en tomte-pojke.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Carro!

Ska bli kul att se den lilla tomten "växa" fram. Ha en bra helg!