torsdag 15 mars 2012

En nyfödd

Vi har några kompisar som just fått en liten dotter. Självklart uppvaktar vi med ett litet paket med lite smått och gott i. Dessa tofflor sydde jag åt den lilla tjejen, fullt övertygad om att de skulle vara alldeles för små åkte jag dit med en klump i halsen. Till min förvåningen var de alldeles för stora, jag har tydligen glömt bort hur små fötter bebisar egentligen har. Men det är alltid bra att ha något att växa i.
Tofflorna är sydda i mjuk rosa fleece fodrad med vit fleece på insidan. Utsidan är kantad med blek-grönt broderigarn och de små söta dekorationerna föreställer trollsländor o dem har jag köpt på panduro.
Beställde nya dies från e-bay, föll direkt för den här söta bebisen med anka och nappflaska. Så det blev ett minikort med paketet till den lilla.

Inga kommentarer: