tisdag 12 april 2011

Ett till Frame Card

Jag har verkligen fastnat för den här modellen, denna gång gjorde jag ett dopkort.
Som ni säkert förstår så är kortet till en liten tjej, jag utmanade mig själv att använda så mycket rosa jag bara kunde.

I grunden har jag använt ett ljusrosa cardstock, mönstrade papperet heter Perhaps från basicgrey. Blommorna kommer från slaktade ljusmanchetter, övrigt: Rosa brodyrtråd, glasfärgade rhinestones, utstansade löv strl S, rosenknoppar, sidenband, fjärilar o små minipärlor gjorda med paper pen.

Diesen på insidan är lånad (jag äger ju ingen cuttlebug)
Dikten har jag skrivit ut från internet, jag tyckte det passade så bra på detta kortet!
Tagsen kommer från mönsterpapperet sagan om våren från Pion design.

3 kommentarer:

Karin sa...

Hej Caroline,
vilket gulligt kort, texten var också väldigt fin!
Vi hörs!
Kram Karin

linnzan sa...

Hej vännen! Vad sött det blev! Allt är bra här och hoppas det är bra med dig med.
Kram kram

Holgis sa...

Framecardsvikningen får du visa nästa gång vi ses! Monica håller till på Hjalmar Branting gatan, ca kvarter från Vaksalatorget. Smått och gott heter butiken och ligger i en källarlokal. Ha det gott i vårsolen!
Sara